Spartacus


Spartacus-Blood-and-Sand-wallpaper-3

Nu obișnuiesc să fac recomandări, însă de această dată nu m-am putut abține. „Spartacus”, un serial absolut excepțional, deși nu prea respectă adevărul istoric, pe care îl recomand fără rețineri. Mai ales pentru că avem nevoie și astăzi de un Spartacus care să ne conducă în lupta pentru libertate. Sau, mai bine zis, fiecare dintre noi ar trebui să devină Spartacus.

Sezon 0 – Gods of the Arena:

Sezon 1 – Blood and Sand:

Sezon 2 – Vengeance:

Sezon 3 – War of the Damned:

Probabil cea mai bună melodie pe care am auzit-o vreodată – „No Life Without You” de Joseph LoDuca:

Mesajul serialului este unul simplu. Pentru a te elibera din lanțurile sclaviei e nevoie de un singur lucru: „Kill Them All”.

About Claudiu-Gilian Chircu

Îmi merge mintea... pe 7 cărări şi în marşarier. Probabil asta înseamnă să fii dus cu pluta pe arătură. View all posts by Claudiu-Gilian Chircu

34 responses to “Spartacus

  • Cristian

    Primele doua sezoane nota 10… Incepand cu sezonul 3 parca incepe sa fie prea multa grafica pe calculator si mai putina actorie insa tot primeste un 8 de la mine. Per total un serial care mi-a placut…

  • KLAUDYU

    E clar că are și minusuri. Primul sezon rămâne cel mai bun, de departe. Însă prefer să iau imaginea de ansamblu, sau întregul serial, și să-i acord un mare 10, pentru că îmi pare mult mai bun decât toate filmele sau serialele de acest gen. Chiar dacă exagerează de multe ori cu efectele speciale.

  • cosmin

    Dupa primele 2 sezoane au trebuit sa continue show-ul avand in vedere ca Andy a murit, iar la ce aprecieri a avut, a fost foarte greu pentru cineva sa-i ia locul. Sezonul 3 a fost de acomodare pentru Liam, sezonul 4 s-a ridicat aproape de sezonul 2. Nu peste, pentru ca Gannicus e Gannicus ca sa zic asa 🙂

    Cat despre adevarul istoric, cam toate productiile se mai abat putin, but in the end … poate doar Castus, piratul de culoare din film a avut un rol mult prea mic fata de rolul purtat in realitate.

    Efectele speciale, well, romanii au fost cum au fost, eu dau dreptate regizorului, poate doar mai putina presiune a sangelui in timpul bataliei 🙂
    Au pictat perfect un imperiu de cotropitori sadici, nu dacii mei erau barbarii

    Super serial!

  • KLAUDYU

    Bine, inadvertențe au fost mai multe, chiar și legate de Castus. A fost gladiator din școala lui Batiatus, nu pirat, iar pielea lui ar fi trebuit să fie albă, ținând cont că era gal. La fel stau lucrurile și în cazul lui Oenomaus, care era tot gal. Oricum, toate astea contează prea puțin. Bănuiesc că telespectatorii așteaptă o poveste captivantă, nu neapărat o lecție de istorie.
    Eu aștept continuarea, pentru că tot se vorbește despre un nou serial cu Caesar în rolul principal, deși tare mi-e că proiectul e mort deja. Dacă nu se va face nimic, ne putem mulțumi cu „Rome”, un serial de asemenea foarte bun. Însă prefer unul realizat în stilul „Spartacus”…
    Da, au un mare plus și pentru că au prezentat romanii așa cum au fost în realitate. Și îți mărturisesc sincer că mi-aș dori măcar un film (dacă nu un serial) despre daci, realizat în același mod. Deși știu că nu are cine să încerce un asemenea proiect, suntem liberi să visăm în continuare.

  • xyz

    PAI RAHATUL DE MULTICULTURALISM TREBUIE SA AJUNGA PESTE TOT, CACI IN PRIMUL RIND ASTA URMARESTE, DISTRUGEREA RASEI ALBE SI A CIVILIZATIEI EUROPENE/OCCIDENTALE. NICI UN FILM FARA COLORATI, ALTFEL DRACU’ TE-A LUAT, ESTI RASIST, ESTI EXTREMIST, MA ROG, STITI VOI PLACA…. SERIALE/FILME DESPRE DACI…. INTR-ADEVAR, PUTEM SA VISAM DOAR, PINA ATUNCI NE “DELECTAM” CU CELE DESPRE TIGANI, CACI, NU-I ASA, EI SINT CEI CARE NE REPREZINTA…. DIN PACATE….

  • KLAUDYU

    Încă nu știu dacă să-mi placă înverșunarea ta sau să mă sperie… 🙂

  • xyz

    RAMINE SA DECIZI TU 🙂 PINA LA URMA NU VAD DE CE TE-AR SPERIA, ASTA E REALITATEA, PUR SI SIMPLU, SI O SIMTIM PE PIELEA NOASTRA ZILNIC…. APROPO, ALTE FILME MODIFICATE CONFORM MARXISMULUI LIBERAL: WILD WILD WEST – IN SERIA ORIGINALA, ROLUL PRINCIPAL ERA JUCAT DE UN ACTOR ALB, IN FILMUL DE LUNG METRAJ DIN 1998 WILL SMITH E CAP DE AFIS; IN MAI RECENTUL DJANGO, ROLUL PRINCIPAL ESTE INTERPRETAT DE JAMIE FOXX, IN VERSIUNEA ORIGINALA DE INEGALABILUL FRANCO NERO. SI , CA SA “DEA BINE” VERSIUNEA DIN 2012 ARE SI CEVA PROPAGANDA CU SARACII SCLAVI NEGRI ASUPRITI DE ALBII CEI RAI, MAI SA FIE…. SA MAI ZIC CEVA DE “VALETUL” SAU “12 ANI DE SCLAVIE”? NU ARE SENS….

  • xyz

    PAI PE BUNE, AVEM SERIALE CU SI DESPRE TIGANI, FILME LA FEL, MUZICA, STIRILE DESPRE “ARIPIOARE” (ASA LE MAI ZIC IO TIGANILOR) ABUNDA, TOATA LUMEA II PUPA IN COOR, ROMANII IMPLICATI IN INCIDENTUL DE LA HADARENI ZAC IN INCHISOARE FIINDCA “INDIENII” I-AU RECLAMAT LA CEDO…. MISTO, NU?

  • KLAUDYU

    Am decis să nu mă sperie, mai ales pentru că înțeleg foarte bine ce spui. E normal să se întâmple așa într-o țară condusă de un președinte de culoare, însă nu e normal ce se întâmplă în țara noastră cu „colorații”. Nu degeaba se spune că se dorește sfâșierea României și transformarea Olteniei în țara țiganilor. Și acum iar o să se trezească un anumit cretin să mă acuze de instigare la ură împotriva țiganilor, evreilor, ungurilor și… maidanezilor (?!?). Din cauza unor astfel de idioți fără număr (dacă tot suntem la capitolul colorat) putem spune pe sistem turbo, ca să moară toți dușmanii: Good bye România, welcome Rromania! Se știeeee!

  • xyz

    KLAUDYU, MARXISMUL LIBERAL, PRECUM AM SPUS, A FOST INVENTAT SPECIAL PENTRU DISTRUGEREA EUROPENILOR/RASEI ARIENE/CIVILIZATIEI OCCIDENTALE, INDIFERENT DE TARA SAU CONTINENT, NU ESTE STRICT VORBA DE AMERICA DE NORD. IN EUROPA NU EXISTA SEFI DE STAT COLORATI SI, TOTUSI, ESTE UN HAOS TERIBIL SI AICI. NU SE COMPARA CU CEL DE PESTE OCEAN, EVIDENT, DAR ESTE. ROMANIA NU MAI EXISTA DECIT PE HIRTIE DIN 1990, ASTA ESTE FOARTE CLAR. DE ATUNCI TRAIM IN RROMANIA. PE CEI DIN NEAMUL LUI ITIC SI STRUL NU-I INTERESEAZA DE MINORITATI, FIE ELE ETNICE SAU SEXUALE, EI DOAR LE FOLOSESC CA PE NISTE UNELTE PENTRU DISTRUGEREA NOASTRA, A CELOR APARTININD RASEI ARIENE. DOAR LE CUNOSTI JOCUL PERFID, NU? NU STIAM DE FAZA CU TRANSFORMAREA OLTENIEI IN “TIGANIA”, BINE CA MI-AI ZIS. DE FAPT, NICI NU STIU DACA MAI ARE SENS TRANSFORMAREA OLTENIEI IN “TIGANIA”, ATITA VREME CIT ROMANIA A DEVENIT INDIA EUROPEI SI, SA NU UITAM, ROMANII TIGANIZATI, CARE SINT MAI PERICULOSI DECIT TIGANII INSISI…. CIT DESPRE AMERICA SI PRESEDINTELE EI “COLORADO”, EI, BINE, ASTA SE STIA DINAINTE, LOGIC, SI A FOST SUGERAT IN FILME CA “DEEP IMPACT” SI SERIALE CA “24”….

    ALTE DOUA EXEMPLE DE KKT MULTICULTURAL SI CONSECINTELE SALE: CAZUL TRAYVON DIN SUA SI CEEA CE SE INTIMPLA IN ACESTE MOMENTE CU ORGANIZATIA “GOLDEN DAWN” DIN GRECIA. AM SEMNAT O PETITIE PENTRU “GOLDEN DAWN”, DAR MARE LUCRU NU SE REALIZEAZA CU ACESTE PETITII….. IN FINE….

  • KLAUDYU

    Ai dreptate. Te-aș ruga însă să nu mai scrii cu majuscule, pentru că e obositor pentru ochi, mai ales când e mult de citit. Mulțumesc pentru înțelegere.

  • xyz

    OK, am inteles, scuze 🙂

  • KLAUDYU

    Nu-i nicio problemă. Mă bucur că ne înțelegem. 🙂

  • Stelian

    Cata dreptate ai, xyz ! Din pacate !

  • Xanya

    http://www.youtube.com/watch?v=3yHrgbRQd_4 Îţi recomand cu căldura asta.Melodia aceasta mi se pare mult mai bună,părerea mea! 🙂

  • KLAUDYU

    Sper că glumești…

  • Cristinel

    Nu aveti nici unul vreo idee cum ar dispare coloratii nostri,doar la o bataie din palme?!
    Aici in Alba,bateam in ei de le sarea fulgi cum sar paiele dupa combina,dar inalt-prea-hotu(fostul arhiepiscop Andreicut)in frunte cu primarul,ne-au inchis unul dintre posturile de politie,dind-une afara.Cica i batem prea rau si prea mult.
    Eu in Alba pt coloratii nostri sint o spaima,sint nemilos cu aceasta rasa expirata care ar trebui exterminata,plus ungurii si evrei.

  • KLAUDYU

    Băi, nene, te-am întrebat ceva de două ori. Lasă-mă cu prostiile astea, că nu mă interesează. Nu obișnuiesc să întreb de trei ori același lucru și să aștept o lună un răspuns. Ori îmi răspunzi la ce te-am întrebat, ori te duci să-ți povestești aventurile în altă parte.

  • Xanya

    KLAUDYU,chiar nu glumesc.Am am ascultat şi încă ascult cu plăcere melodii în japoneză.Când eşti obişnuit de la 10 ani cu ea,la un moment dat devine suportabilă.Ştiu că sună de parcă cineva moare în direct,dar tocmai de asta dau replay.Dacă o melodie nu îmi distruge la propriu timpanele şi nu mă face să plâng înseamnă că nu şi-a atins scopul.În legătură cu anime-ul,cunosc multe persoane cărora le place.Chiar dacă la prima vedere pare că e vorba de nişte copii retardaţi,eu îl recomand.Ai să găseşti câteva asemănări între personaje şi zei.

  • KLAUDYU

    Înțeleg că îți place melodia, dar mie nu-mi place de nicio culoare. Și sub nicio formă nu e mai bună decât cea din Spartacus. Și sunt cam bătrân pentru anime-uri. Prefer animațiile clasice, cu Daffy Duck, Droopy sau ciocănitoarea Woody.

  • Xanya

    Păi,ele se adresează adolescenţilor,ba chiar adulţilor,în timp ce titurile pe care le-ai propus sunt pentru copiii de 5 ani.N-au o intrigă constantă şi te poţi uita la un episod fără să te îngrijorezi că l-ai pierdut pe precedentul.La anime-uri e ca la un roman.Toate se leagă.Ai fi uimit să constaţi şi puţină analiză interioară.Ar trebui să fii un pic mai deschis.Dacă vrei o melodie cât de cât “ortodoxă”.ţi-o recomand pe asta.N-are versuri în engleză,doar linie melodică.Enjoy şi zâmbeşte.Viaţa poate fi mult mai rea.

  • KLAUDYU

    Dacă vreau intrigă, urmăresc un film sau citesc o carte. La desene animate mă uit pentru a mă relaxa. A fi deschis nu înseamnă a-ți plăcea orice. Pentru că îmi place serialul Supernatural, încerc să urmăresc și anime-ul cu același titlu, care însă mă plictisește groaznic. Cred că am o minte destul de deschisă dacă totuși încerc să-l văd până la capăt, în loc să-l ignor din prima.
    Oricâte melodii mi-ai recomanda, tot nu va fi una mai bună decât cea din Spartacus. Mai ales dacă sunt melodii din anime-uri.

  • Xanya

    Îmi place felul în care ţii la ideile tale.Apreciez asta.În legătură cu gusturile muzicale,asta depinde de persoană.Totuşi,nu ştiu de ce,dar Spartacus mi se pare neverosimil.Bine,e serial pe temă istorică şi nu pot să respecte întru totul ceea ce s-a întâmplat de fapt,însă,din ce-am văzut în videoclip am observat că relaţia acea de iubire e pe sistemul “You are my hero.Save me from the hell I’ve become”.În realitate femeile sunt mai luptătoare şi independente.Dacă toate l-ar aştepta pe Spartacus,cred că nu ar mai exista oameni care să creeze filme şi seriale despre femei care aşeaptă bărbaţi pe stilul lui Spartacus. :)) Şi îmi place că în toate apar personaje fatale,de parcă în viaţa reala cineva ar avea acces la un asemenea om sau de parcă el s-ar uita la o muritoare comună.Din nou,mi se pare foarte amuzant. =))

  • KLAUDYU

    Să înțeleg că n-ai văzut serialul? În cazul ăsta, e de înțeles de ce nu îți place. Nu, chiar nu e vorba despre ceea ce crezi. Ești cât de poate de departe de adevăr. Pe scurt, el și soția sa au fost capturați de romani și făcuți sclavi. El a devenit gladiator după ce a supraviețuit propriei sale execuții, iar ea a fost târâtă prin mare parte a provinciilor romane, până în Siria. El face tot posibilul să o găsească și, când în sfârșit îi este adusă, îi moare în brațe. Apoi se răzbună pe cei care i-au cauzat moartea soției sale. Bine, ăsta nu e rezumatul serialului, care e mult mai complex, ci doar povestea lor de dragoste. Iar ea chiar nu e o mironosiță care așteaptă să o salveze prințul, ci o femeie luptătoare și oarecum independentă (până când a fost dusă în sclavie), dacă putem vorbi despre independența femeilor în acele vremuri. Poate ție ți se pare amuzant, dar mie mi se pare mai amuzant faptul că ți-ai format o părere despre ceea ce nu cunoști, care te mai și amuză pe deasupra. 😉

  • Xanya

    Ehe,carenţe de gândire.Apar din cauza vârstei.Şi parcă mai ieri eram tânără şi înfloritoare ca o plantă carnivoră.Am o reticenţă pentru filmele istorice.Ştiu că sună ciudat,dar mai bine citesc cartea decât să vizionez pericula.Mi-e mai comod aşa.De obicei,mai schimbă anumite idei şi mă cam enervează.Când lecturez o carte de Istorie asimilez informaţiile mai uşor deoarece reţin foarte repede anii.În filme toate se derulează cu încetinitorul.Asta-i modalitatea perfectă de a muri încet şi dureros. :))

  • KLAUDYU

    Ehe… Am citit și eu două cărți despre Spartacus, însă nu se compară niciuna cu serialul. Ăsta nu se vizionează pentru adevărul istoric, ci pentru… tot. Are totul la superlativ, de la scenariu la efecte speciale și muzică. E total diferit de orice film istoric făcut până acum și, dacă nu erai minoră, ți-l recomandam. Dar cum are multe scene de sex și de violență excesivă, poate e mai bine să mai aștepți încă doi ani. De fapt, povestea serialului nu prea respectă adevărul istoric. Însă reușește să te țină cu sufletul la gură iar asta contează cel mai mult. Dacă e urmărit doar ca o poveste, și nu ca o parte a istoriei transpusă în imagini, eu zic că nu poate să nu placă.

  • Xanya

    “poate e mai bine să mai aștepți încă doi ani”->De fapt,mai sunt aprox. două luni şi un an,dar ştiu că mă menţin a dracului de tânără.Mulţumesc pentru complimentul indirect.În legătură cu scenele de violenţă,eu zic că au şi ele un rol important.De fapt,simpatizez destul de mult cu ele.Totuşi,prefer mai degrabă filmele axate pe tema escatologiei.

  • Diana

    Mie melodia imi aminteste de aia din Gladiatorul! Inca nu am vazut serialul, nu din lipsa de dorinta, ci din lipsa de timp si disponibilitate. Tinand cont de ce contine filmul, doar dupa 12-1 noaptea e posibil, ca mai devreme… e program de desene animate. Da’ ajung eu s-acolo!
    Pana una alta, LA MULTI ANI!
    Sa fim sanatosi, sa ni se implineasca visele si… SA FIM CAT MAI ANORMALI CU PUTIINTA!

  • liviu

    Salut Klaudyu.
    Ma asteptam la o analiza despre rascoale si rasculati, despre barbati cu testicule mai mari decat imperiile care au incercat sa-i ingenuncheze.
    Cat despre “indienii” carpatini, stai linistit ca le vom da la nuca cand le va fi lumea mai draga.

  • KLAUDYU

    Nu e nicio analiză, ci doar o recomandare a unui serial. Sper să rezolvăm problema „indienilor” carpatini, deși nu cred că o să apucăm ziua aia.
    Diana, sper să reușești să vezi serialul. Eu îl revăd acum pentru a treia sau a patra oară și tot nu reușesc să mă satur de el.

  • Abigail

    You could certainly see your enthusiasm in the work you write. The sector hopes for more passionate writers like you who aren’t afraid to say how they believe. At all times follow your heart.

  • Sarah

    This site is my inspiration, really great pattern and Perfect articles.

  • George Sauciuc

    “Rome” chiar a fost un serial bun şi foarte apropiat de realitate

  • KLAUDYU

    Să știi! Eu l-am văzut de vreo 3 ori și tot l-aș mai revedea.

Leave a Reply

